چكيده

پژوهش حاضر با بررسي تعاريف و كاركردها رويكرد­هاي فن آوري نوين آموزشي درپي واكاوي اين سؤال است كه فن ­آوري­هاي نوين آموزشي چه تحولات، فرصت­ها، تهديداتي را بر روي نظام تعليم و تربيت طراحي برنامه درسي به وجود آورده است. جهان به واسطه اثرات قابل مشاهده و فزاينده گسترش فن آوري اطلاعات و ارتباطات به مرحله جديدي گام نهاده است. به واسطه اين تحولات شاهد تغيیرات عمده­ اي در حوزه اهداف، مفاهيم و شيوه ­هاي يادگيري هستيم، به همين علت باز تعريف اين مفاهيم ضروري به نظر مي ­رسد. با توجه به كاركرد عالي نظام­ تعليم و تربيت، فن آوري اطلاعات مي­ تواند تأثیری عمده در توسعه مهارت و آگاهي ­هاي مدنظر اين نظام داشته باشد. دراين صورت يادگيري­ ها و مهارت­ ها ماندگار­، و نهادینه مي ­شود. به همین خاطر، نظام ­هاي تعليم و تربيت در دستور اتاق­ هاي فكر قرار گرفته است. 

 

واژگان کلیدی: تحول؛ فن ­آوري نوين آموزشي؛ برنامه درسی