تحول در حوزه فن آوري هاي نوين آموزشي و برنامه درسي. نویسندگان: امیری و انصاری
چكيده
پژوهش حاضر با بررسي تعاريف و كاركردها رويكردهاي فن آوري نوين آموزشي درپي واكاوي اين سؤال است كه فن آوريهاي نوين آموزشي چه تحولات، فرصتها، تهديداتي را بر روي نظام تعليم و تربيت طراحي برنامه درسي به وجود آورده است. جهان به واسطه اثرات قابل مشاهده و فزاينده گسترش فن آوري اطلاعات و ارتباطات به مرحله جديدي گام نهاده است. به واسطه اين تحولات شاهد تغيیرات عمده اي در حوزه اهداف، مفاهيم و شيوه هاي يادگيري هستيم، به همين علت باز تعريف اين مفاهيم ضروري به نظر مي رسد. با توجه به كاركرد عالي نظام تعليم و تربيت، فن آوري اطلاعات مي تواند تأثیری عمده در توسعه مهارت و آگاهي هاي مدنظر اين نظام داشته باشد. دراين صورت يادگيري ها و مهارت ها ماندگار، و نهادینه مي شود. به همین خاطر، نظام هاي تعليم و تربيت در دستور اتاق هاي فكر قرار گرفته است.
واژگان کلیدی: تحول؛ فن آوري نوين آموزشي؛ برنامه درسی